Jak využít akcelerátor na maximum?

Ostatní

Jak využít akcelerátor na maximum?

Akcelerátor je intenzivní program, který má za cíl nastartovat váš byznys a „poslat ho do světa“. Víte, jak čas v akcelerátoru využít naplno? Poradí vám Tim Schigel, zkušený mentor, jehož tipy přináší GAN – mezinárodní sítí akcelerátorů, partnerů a investorů, do které patří i Start it @ČSOB.

Akcelerátor pro vás nebude hlavním zdrojem financí, musíte se tedy zaměřit na shánění investora. Na začátku si ujasněte, jaká máte očekávání a kdo je potenciálním investorem pro vaši firmu. Měl by mít zkušenost s vaším byznysem, proto zjišťujte, do jakých podobných projektů v minulosti investoval a s jakými výsledky. Lépe si pak porozumíte a pochopíte vzájemná očekávání. V akcelerátoru budete mít možnost se s potencionálními investory seznámit, ale získat si je pro vaši věc už musíte sami.

S tím souvisí také znalost a porozumění trhu, na který se snažíte proniknout. Udělejte si „domácí úkol“ a poznejte jak své potencionální investory, tak i konkurenty. Znalost trhu nejsou jen jména a názvy společností, dbejte také na osobní setkání. Networking by měl tvořit velkou část vašeho času stráveného v akcelerátoru. Seznamte se s lidmi z vašeho oboru a udržujte s nimi kontakt.

Dalším prvkem, se kterým se v akcelerátoru setkáte, je zpětná vazba od mentorů a poradců. Všichni ale pravděpodobně nebudou sdílet stejný názor jako vy, přičemž slyšet více kritických názorů a rad pro vás jako začínající podnikatele může být frustrující. Co s tím? Předně, vnímejte zpětnou vazbu jako konstruktivní kritiku, která vás má posunout. Všechny názory stejně zohlednit nemůžete a váš úkol zní tedy jasně: zvážit možnosti a přijít s vlastním plánem. Nebojte se mentorů zeptat na zkušenosti ohledně jejich podnikání, na jejich začátky a úspěchy. Soustřeďte se na ty, kteří mají zkušenosti s tím, co děláte vy, nebo dosáhli toho, čeho se vy teprve snažíte dosáhnout.

Vždy na mě udělá větší dojem to, co se lidé naučili, co vyzkoušeli a co si ověřili, oproti tomu, co reálně vytvořili. Tvoření je snadné, pokud máte plán, pevně daný cíl a víte, kam směřujete. Ale na pohybující se terč se špatně trefuje.

Cílem akcelerátoru je poskytnout podnikateli nové znalosti a zkušenosti, nabídnout pomoc odborníků a rozšířit jejich seznam pracovních kontaktů. Vy byste si po jeho absolvování měli být schopni co nejpřesněji vymezit, jaký je váš obchodní záměr a jak ho plánujete dosáhnout. Zároveň byste měli znát všechny relevantní investory i vaší konkurenci. Akcelerátor opouštějte s pocitem, že jste něco vyzkoušeli, něco otestovali a v neposlední řadě se něco nového naučili.

A zde je shrnutí Evy Dibitanzlové ze startupu Keyguru, který prošel naším akcelerátorem. Co nejvíce doporučuje právě ve Start it @ČSOB?

„Určitě doporučuji zvážit možnost koučingu, který může být zaměřený na jednotlivce či celý tým. Využijte všechny konzultace s odbornými experty – HR (bude se hodit, až budete chtít někoho nabírat. Plánujete vstup investora, či potřebujete zkonzultovat co dát do obchodních podmínek? Využijte pár hodin konzultace s právníkem. Chcete ověřit, že vaše hypotézy platí pro větší okruh lidí, či potřebujete zjistit cokoliv o produktu či o cílovém zákazníku?  Ve spolupráci s ČSOB expertem udělejte průzkum. Myslete out-of-the-box – je možné, že váš produkt se dá ohnout a pak by mohl zajímat některé oddělení v bance a vy byste tak získali skvělou case study pro další zákazníky. Domluvte si schůzku a udělejte prezentaci!
Pro mě jako malého startupistu, je banka jako takový malý stát. Je rozdělená na kraje (oddělení), má hlavní město (Radlická) a dloooouhou historii, díky které již hodně ví a hodně zná. Zamyslete se proto, jaké kontakty a propojení by vám banka mohla dát a jděte si pro radu. Shrnuto: nesmíte se bát zeptat o radu a pak hlavně, to nejdůležitější, bez výmluv to udělejte :).“

Čím právě žijeme?

V půlce akceleračního programu se koná Boardmeeting. Pro naše startupy je to příležitost ukázat, kam se během 2 a půl měsíce posunuli a co je…

V půlce akceleračního programu se koná Boardmeeting. Pro…

Magické slovo, kouzelná hůlka, díky které jako mávnutím získáte zákazníky, fanoušky a budou vás všichni znát. Opravdu tak marketing funguje? A jak toho dosáhnout? Na…

Magické slovo, kouzelná hůlka, díky které jako mávnutím…

Vybrali jsme z rekordních 76 přihlášených startupů 10, které s námi budou v následujících 5 měsících. Startupy, které se probojovaly do finále, reagují na současnou situaci,…

Vybrali jsme z rekordních 76 přihlášených startupů 10, které…

Všechny články

akcelerační program pro tvůj start-up

Přihlaš se do 21. 1. 2021

Přihlas projekt

Praktické tipy a rady